Eskişehir Botoks Uygulamaları DİĞER BLOG YAZILARI
Eskişehir Botoks Uygulamaları

BOTOKS NEDİR?

Botoks uygulamaları günümüzün trendi haline gelmiş ve hem tedavi amaçlı hem de estetik açıdan uygulanmaktadır. Botoks uygulaması genellikle ince kırışıklıkların ve yüzde oluşmuş derin çizgilerin giderilmesinde kullanıldığı gibi migren, koltuk altı terlemesi, diş sıkması gibi hastalıkların tedavilerinde de oldukça yaygın kullanılır.

Botulinum toksini, colistridium botulinum adlı mikroorganizmadan elde edilen kasların aktivasyonunu bloke eden bir ilaçtır. Sinir kas kavşağındaki asetilkolin reseptörlerini bloke ederek kaslarda geçici bir süreliğine blokaj yapar.

Piyasada botoks ilacının satılan ticari markaları Botox, Dysport en sık kullanılan ürünlerdir.

BOTOKS HANGİ ALANLARDA KULLANILIR?

Botoksu estetik amaçlı ve medikal olarak bir çok alanda kullanmak mümkündür.

Yüzde estetik amaçlı botoks uygulamaları;

- Kırışıklık Tedavisi

Botoksun uygulama alanları oldukça fazla olmakla birlikte en sık kullanımının tercih edildiği bölge yüz bölgesidir. Botoksun etkinliği yüzün 1/3 üst alanı, yani kaş arası, alın, göz çevresindeki hafif-orta düzey kırışıklıkların giderilmesinde çok yüksektir. Kırışıklık tedavisinde yapılan uygulamalar.

• Alın botoks uygulaması
  • Kaş arası botoks uygulaması
  • Kaz ayağı botoks uygulaması
  • Dudak üstü botoks uygulaması (sigara çizgileri)
  • Burun tavşan çizgileri botoks uygulaması
  • Dudak kenarı botoks uygulaması
  • Boyun ve dekolte botoksu

- Kaş Kaldırma Botoksu

Botoks enjeksiyonu ile kaşların kuyruk kısmından kaldırılması, şaşkın yüz görünümüne yol açan kaş orta kısmındaki yüksekliğin indirilmesi sağlanabilir.

• Gummy Smile Botoksu
    Gülümserken ya da konuşurken üst diş etlerinin görülmesi (Gummy- Smile) estetik olmayan bir görünüme neden olmaktadır. Botoks enjeksiyonu ile bu durum düzeltilebilmektedir.

Tedavi amaçlı botoks uygulamaları;

- Diş Sıkma Tedavisinde Botoks ( Masseter Botoks)

Aşırı diş sıkma nedeniyle oluşan çene ve baş ağrıları tedavisnde de botoks oldukça etkilidir. Masseter botoksu olarak bilinen bu uygulamada, çene köşesindeki masseter kasına botoks uygulanarak kasın gevşemesi ve dişlerin hasarı engellenmiş olur.

- Migren Botoksu

Botoks, migren hastalığının atak sayılarını ve atak şiddetini azalatmakta oldukça etkili bir yöntemdir. Kozmetik botoks uygulaması yeterli olabileceği gibi, saçlı deri ve ense köküne yapılan ek dozlarla tedavide etkinlik arttırılabilir. Kafa ve boyundaki 7 bölgeye tedavi uygulanır. Bazı hastalarda tedavi etkinliği için enjeksiyonu 4- 6 da tekrarlanması gerekirken, bazı hastalarda ise etkinlik birkaç yıl süresince devam edebilmektedir.

- Aşırı Terlemede Botoks Tedavisi

Aşırı terleme hastalığından muzdarip olan kişilerin sayısı oldukça fazladır. Cerrahi müdahalelerin yerine artık insanlar botoks tedavisini tercih etmektedir. Botoks terleme bölgesinde aşırı terlemeyi sağlayan kolinerjik hücrelerin faaliyetini geçici olarak durdurarak terlemenin önüne geçmektedir.

- Kas Hastalıklarında Botoks Tedavisi

Botoks bir çok kas hastalığının da tedavisinde kullanılabilmektedir. Bunlar,  Servikal Distoni, Göz Tembelliğİ, Kas Kontraktürü, Mesane Rahatsızlıkları, Bleforospazm, Spazmodik Disfonidir.

BOTOKS NASIL YAPILIR?

Botoks uygulaması sanıldığı gibi ağrılı ve uzun bir işlem değildir. Uygulanması ve izlenen süreç oldukça kısa ve rahattır. Botoksun yapılacağı yere ufak bir lokal anestezik krem sürülür ve ardından ufak bir iğne ile uygulanacak bölgeye girilerek botoks enjekte edilir. Şişlik ve morluk oluşmasını önlemek adına da kısa süreli bir soğuk kompres uygulaması yapılır.

Uygulama yaklaşık 10 dk. sürmektedir. İlaç etkisi sadece uygulanan kas bölgesi ile sınırlı olup, diğer alanlar etkilenmez. Sonuç enjeksiyon yapılan bölgeye ve doz bağımlıdır. Etki 72 saatte yavaş yavaş ortaya çıkmakta olup, yaklaşık 15 günde tam oturmaktadır. İhtiyaç duyulan bölgelere 15 gün sonra ek enjeksiyonlar yapılabilir.

BOTOKS SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

. Uygulama sonrası yapılmaması gerekenler özet olarak şunlardır:

• İşlem sonrası iğne uygulanan bölgeyi kaşımak veya masaj uygulamak
  • Aşırı terlemeye sebep olabilecek fiziksel aktiviteler yapmak
  • Botox sonrası ilk 3-4 saatlik sürede banyo yapmak veya su ile temas edilmesi
  • Kan dolaşımını arttırıcı besinler tüketmek, örneğin alkol alımı, Aspirin türevi ilaçların kullanımı gibi
  • Yüze uygulanan botoks sonrası yüz kaslarını aşırı hareket ettirmek
  • Yaz aylarında veya sıcak havalarda aşırı güneş ışığına maruz kalmak
  • 24 saat boyunca makyaj yapılmamalıdır.
  • En az 24 saat boyunca spor ve yoğun fiziksel aktivitelere ara verilmelidir.
  • Bir hafta boyunca cilt bakımı, yüz masajı yapılmamalıdır.
  • Kimyasal peeling, mikrodermabrazyon ve diğer cilt soyma işlemleri uygulanmamalıdır.
  • İşlem bölgesine basınç uygulanmamalıdır.
  • Sauna, hamam gibi yüksek sıcaklıktaki ortamlardan sakınılmalıdır. Bir gün boyunca havuza girilmemelidir.
  • Uygulama sonrası en az 5 saat kadar, yüz üstü yatılmamalıdır.

Tüm bunlara dikkat edilmesi ardından sorunsuz bir botoks süreci geçirilir.

BOTOKSUN ETKİ SÜRESİ NE KADARDIR?

Toksin tarafından engellenen kas faaliyetleri 3 ayda geri dönmeye başlar ve ortalama 4-5 ayda tamamlanır. Botoksun etki süresi birçok faktöre bağlıdır. Bu süre;

• Kişisel özelliklerinize, genetik yapınıza
  • Kas kuvvetinize
  • Metabolik hızınıza
  • Mevsimsel farklılıklara
  • Güneşlenme durumunuza
  • Aşırı spor yapıp yapmadığınıza
  • Sıcak maruziyetinize gibi birçok faktöre bağlı olarak değişecektir.

BOTOKSUN YAN ETKİLERİ NELERDİR?

Botoks, estetik amacıyla uzun yıllardır kullanılır ve kanıtlanmış herhangi bir kalıcı yan etkisi yoktur. Botoksun tüm etkileri geçicidir. Bu nedenle güvenilir kozmetik ve medikal  uygulamalardan biridir.

Botoksun yan etkileri yapılan uygulama alanına, uygulama dozuna göre  değişmektedir. Enjeksiyonla uygulanmasından dolayı ciltte hafif, nokta şeklinde kızarıklıklar görülür, bunlar yaklaşık 1-2 saat içerisinde yok olur. Geçici süreyle görülebilen olası botoks yan etkileri şu şekildedir:

• Enjeksiyon alanında hafif batma, yanma, ağrı ve ödem
  • Hafif baş ağrısı, özellikle ilk 24 saatte
  • Deri altı kanaması
  • Kaşıntı ya da ciltte kabarıklık
  • Kaş seğirmesi
  • Kaş ve göz kapağı düşmesi (Pitoz)
  • Göz kapağının kapanmasında güçlük
  • Çift ya da bulanık görme
  • Gözyaşı azalması
  • Ağız etrafında asimetri (Masseter botoks ve ağız çevresi uygulamalarda)
  • Asimetrik gülüş  (Masseter botoks ve ağız çevresi uygulamalarda)
  • Boyun kaslarında zayıflama (Boyun çevresi uygulamalarda)

Tüm bunlar sık rastlanan etkiler değildir. Yüzün üst bölümündeki uygulamalardan sonra nadiren göz kapağı düşebilir. Bu yan etki, işlemin 2 hafta-6 hafta içerisinde normale dönecektir.  Sebebi ise toksinin üst göz kapağını açan kasa etki göstermesidir. Bunu önlemek için toksin kaşın 1 cm altına ve midpupillar hattın dışına uygulanmamalıdır. Botoks uygulamasının bu yan etkisi çeşitli göz damlaları vasıtası ve soğuk uygulamalar ile kontrol altına alınabilir.

Botoksun etkisini yok ederek yan etkileri hemen düzeltecek direk bir ilaç uygulaması yoktur. Böyle bir durumla karşılaşıldığında zamana bırakarak etkisinin azalmasını beklemek yapılabilecek en iyi yöntemdir. Zamanla botoksun istemediğiniz tüm yan etkileri gidecektir. Bu süreci bir miktar daha hızlandırmak istenirse, sıcak banyo, sauna, hamam gibi sıcak uygulamalar, Magnezyum içeren vitamin destekleri alınması fayda sağlayabilmektedir.

BOTOKS İLE İLGİLİ BİLİNMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Estetik nedenler ile yapılan botoks süreçlerini sorunsuz şekilde halletmek için botoks ile ilgili bilinmesi gerekenler şu şekildedir:

• Botoks uygulaması mutlaka bir doktora danışılarak, size uygunluğu, faydaları ve olası zararları konusunda bilgi alınarak yapılmalıdır.
  • Deneyimli ve konusunda uzman kişiler tarafından uygulandığı sürece, olumsuz durumlar yaşanma ihtimali ortadan kalkar.
  • Kullanılacak olan ürünün kalitesi mutlaka araştırılmalıdır.
  • Güvenilir bir doktordan görüş alınarak, işlemin ardından sizde oluşabilecek yararları ve zararları öğrenerek karar vermek, çok daha doğru olur.

BOTOKS KİMLER İÇİN UYGUN DEĞİLDİR?

Botoks uygulamaları herkes için uygunluk göstermez. Botoks yaptırması sakıncalı kişiler şu şekildedir:

• Enfeksiyon geçirmekte olan kişiler
  • Kas ve sinir sistemi rahatsızlığı olan kişiler
  • Hamileler ve emziren anneler
  • Kırışıklık ve sarkmaların seviyesi için botoksun yeterli sonuç veremeyeceği kişiler
  • Tekrarlayan botoks uygulaması sonrası, toksine karşı direnç geliştirmiş olan kişiler

BOTOKS NE KADAR SÜRE İLE TEKRAR EDİLİR?

Botoksun kalıcı etkisi olmadığı için belirli aralıklarla tekrar edilmesi gerekir.  5-6 kez düzenli olarak botoks uygulanan kişiler uygulamaya aynı düzende devam ettiklerinde zaman içinde etki süresi uzar ve daha uzun aralıklarla yapılmaya başlanır.

BOTOKS ÖNCESİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER NELERDİR?

Gerekli araştırmalar yapılarak güvenli bir doktor bulunması ardından botoks öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekildedir:

• Botoks uygulaması öncesi, doktor mutlaka kullanılan ilaçlar konusunda bilgilendirilmelidir. Aspirin ve kan sulandırıcı ilaçlar botoks uygulamasından 2 hafta önce kesilmelidir.
  • Botoks uygulamasından 2-3 gün önce alkol alımı kesilmelidir.
  • Botoks uygulamalarının gerçekleştirileceği bölgede aktif cilt enfeksiyonu bulunması durumunda, uygulamanın ertelenmesi gerekir.

Botoks uygulamalarında kullanılan iğneler küçük ve ince niteliğinden dolayı, fazla ağrı hissi oluşturmaz. Hasta, botoks uygulaması sonrası günlük yaşantısına sorunsuz olarak devam edebilir.

BOTOKS KULLANILAN MARKALAR NELERDİR?

Kliniğimizde Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı 2 çeşit ürün kullanılmaktadır.

• Botox: İsmiyle bilinen botoks markasıdır. Botox, Allergan şirketi tarafından üretilmiştir. Baby botoks gibi uygulamalarımızda tercih etmekteyiz.
  • Dysport: Galderma tarafından üretilen bir başka botoks markasıdır. Etkinliği iyi olan ve tercih edilen bir üründür.

ESKİŞEHİR BOTOKS FİYATLARI?

Botoks ücretlendirmesi uygulama alanına göre değişebilir.  Kas aktivitesi fazla olan erkek hastalarda daha fazla ilaç kullanmak gerekebilir. Tüm ilaçlarda olduğu gibi Botoks fiyatlarında da dönemsel olarak güncellemeler olmaktadır. En güncel fiyatı yaptırmak istediğiniz tedavi bölgeleri söyleyerek kliniklerden öğrenmek en iyisi olacaktır.