Kulak Burun Boğaz Tedavileri Nelerdir? DİĞER BLOG YAZILARI
Kulak Burun Boğaz Tedavileri Nelerdir?

Kulak Burun Boğaz (KBB); baş, boyun, kulak, burun ve boğazda meydana gelen rahatsızlıkların teşhis ve tedavisini uygulayan uzmanlık alanıdır.

Kulak Burun Boğaz (KBB); baş, boyun, kulak, burun ve boğazda meydana gelen rahatsızlıkların teşhis ve tedavisini  uygulayan uzmanlık alanıdır. Baş ağrısı, nezle, sinüzit, boğaz ağrısı, kulak çınlaması, burun akıntısı, bademcik, iltihap, horlama, işitme kayıpları gibi rahatsızlıklar KBB bölümünün alanında yer almaktadır.

Her yaş grubundan hastanın başvurabileceği kulak burun boğaz biriminde uzman doktorlar tarafından hastanın şikayetleri dinlenerek teşhisi konulması amacıyla gerekli muayeneler yapılır. Hastalığın teşhisinden sonra gerekli tedavi yöntemi uygulanır.

Kulak burun boğaz, uzmanlık alanı çok geniş bir birim olduğu için tedavi alanları da oldukça fazladır. Bu tedaviler kişilerin şikayetlerine göre çeşitlilik göstermektedir. Kulak problemleri arasında; orta kulak iltihapları, çınlama, işitme kaybı, yüz felci, kulak sinirlerinde problemler gibi rahatsızlıklar yer alır. Burun rahatsızlıkları; koku kaybı, burun tıkanıklığı, iltihaplar, kanama ve burundaki şekil bozuklukları gibi şikayetler bu birimin ilgi alanına girmektedir. Kulak burun boğaz biriminin diğer bir alanı ise boğaz hastalıklarıdır. Hastalar; horlama, uyku apnesi, reflü, ses telleri bozukluğu, çene ve boğaz ağrısı, boğaz kuruluğu ve yanma hissi gibi şikayetlerinde bu alana başvurmaları gerekir.

Tedavi yöntemleri her hastanın şikayetine göre değişmektedir. Kapsamlı tetkik ve muayeneler sonucunda hastalığa en uygun tedavi yöntemi belirlenir. Tedaviler hasta ile paylaşılarak belirlenen bir plan dahilinde hareket edilir. Hastaların düzenli kontrollere gelmesi ile yeniden değerlendirilmesi, etkili ve faydalı sonuçlar elde edilmesi açısından oldukça önemlidir.